lördag 22 december 2012

Baka, baka kaka...


Igår blev storbak! 


Jag gjorde rosenbröd, lchf-knäcke ,




 Denna gången med lite bättre resultat!





Här kommer mitt knäckerecept! Knapriga och goda till tusen och så lätta att göra så det finns inte!


Nyttiga frörutor!
Ett lågkolhydratalternativ till chipsen!

½1/2 dl hela linfrön
½1/2 dl sesamfrön
½1/2 dl solrosfrön
1/4 dl pumpafrön
2 dl majsmjöl 
(som lchf:are tar jag 2 dl mandelmjöl med drygt en 1 msk fiberhusk)
2 dl kokande vatten
½1/2 dl rapsolja 
(fast jag hade solrosolja, går också bra)
flingsalt

1.     Blanda samman fröna, häll sedan kokande vatten och olja över och blanda!
2.   Bred ut på plåt med bakplåtspapper så att det blir så tunt så det nästa spricker, skär i rutor och strö över flingsaltet.
3.   Grädda i ca en timme i 150 grader.
Rutorna ska ha stelnat när Du tar ut dem och är urgoda till ost, med smör, marmelad eller bara som de är.

Mina julgranssnögubbar från när jag var liten

Ha det gott i julstöket!
Kram Milott


3 kommentarer:

fianathome sa...

Mmm vad du gör massor med gott!
Polkagrisarna blev ju perfekta i formen.
Jag har gjort rischoklad men det tog slut...!! så jag fick göra en omgång till igårkväll. :)
Idag blir det lite pyssel med.
KRAM
Fia <3

idémakeriet sa...

O vad hungrig jag blir nu.
O vad fina de maränger blev nu, riktig proffsig.
Jag önskar dig en jätte skön jul med glädje, värme, kärlek och några julklappar är inte heller fel förstås:)
Varm kram Gerda

Arja sa...

Halloj fina Milott!
Ser riktigt gott ut, marängerna får du gärna berätta hur du gör :O)
Här har jag landat i soffan och bara myser medas killarna kollar in julklapparna ;O)
Önskar dig en riktigt mysig jul ♥
kram kram Arja